Η χρήση της τεχνολογίας στο σχολείο μας



ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τα Διαδικτυακά εργαλεία που συνήθως χρησιμοποιούμε στα μαθήματά μας είναι τα εξής:
  • Διαδικτυακά ημερολόγια (ιστολόγια ή blogs) για εξάσκηση του γραπτού λόγου στη ξένη γλώσσα και την ανάπτυξη επικοινωνίας με μαθητές άλλων χωρών. Μπορείτε να βρείτε μια λίστα με τα ατομικά και ομαδικά ιστολόγια των μαθητών μας, καθώς και πληροφορίες για την προαναφερθείσα ανταλλαγή σχολίων σε μαθητικά ιστολόγια, που οργανώσαμε με μαθητές από τη Βραζιλία. Επίσης, χρησιμοποιούμε τα ιστολόγια ως μια βάση συνεχούς αυτοαξιολόγησης και βελτίωσης, αφού μας βοηθούν να εξετάζουμε διαρκώς την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών μεθόδων που εφαρμόζουμε, παράλληλα υιοθετώντας κάθε νέα εκπαιδευτική διαδικασία που θεωρούμε χρήσιμη. Για το σκοπό αυτό, ανταλλάσσουμε σχόλια και δημοσιεύουμε δικά μας κείμενα στο παγκοσμίως γνωστό ιστολόγιο για καθηγητές της Αγγλικής γλώσσας, ‘Teaching Village’, αλλά και σε πολλές σελίδες ξένων καθηγητών και οργανώσεων.
  • Wikis για συλλογή χρήσιμων ηλεκτρονικών διευθύνσεων για τους μαθητές μας ή για μια πιο προσιτή (από πλευράς χρήσης) μορφή διαδικτυακής γραπτής έκφρασης για ενήλικους μαθητές.Αναφορικά με τη τελευταία περίπτωση, με το πέρας των μαθημάτων το ομαδικό wiki των ενήλικων μαθητών αποθηκεύτηκε στον υπολογιστή τους ως αρχείο PDF (e-book), δίνοντάς τους τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον ως μέρος του βιογραφικού (e-portfolio) τους.  
  • Facebook και Twitter για δημοσιοποίηση των αναρτήσεων του δικού μας ιστολογίου και των μαθητών μας, για επικοινωνία με ξένους συναδέλφους και ανταλλαγή ιδεών, αλλά και για ενημέρωση για εκπαιδευτικά νέα. 
    Απαντώντας στα emails των Γάλλων φίλων μας.

  • Skype για συζήτηση με άλλους καθηγητές, αλλά και για προφορική εξάσκηση των μαθητών με ιθαγενείς ομιλητές της γλώσσας, όπως για παράδειγμα τις συχνές μας συνομιλίες με τη διαδικτυακή μας φίλη και παραγωγό παιδικών τραγουδιών,Patricia Johnston, με τραγούδι της οποίας φτιάξαμε ειδικό βίντεο με τους μαθητές. 
  • YouTubePicasa, Flickr και Slideshare για δημοσίευση διαφόρων ειδών δουλειάς που γίνεται στις τάξεις μας. Ιδίως η δημοσίευση ορισμένων διαφανειών που χρησιμοποιούμε σε μαθήματα μεγαλύτερων επιπέδων σε συνδυασμό με την παράθεση σχετικών ηλεκτρονικών διευθύνσεων στα ιστολόγιά μας διευκολύνουν τη μελέτη στο σπίτι και τη γενικότερη πρόοδο του μαθητή.
  • Podcasts (ηχητικά αρχεία) τα οποία συλλέγονται σε συγκεκριμένο ιστολόγιό μας για ανάδειξη της προόδου των μικρών μαθητών.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ
 ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
(Μπορείτε να βλέπετε τις διαφάνειες ενώ διαβάζετε το παρακάτω κείμενο.)


(slide 2) Θα εξετάσουμε πώς ένα σχολείο μπορεί να βοηθήσει το παιδί, μέσω της νέας τεχνολογίας, να αγαπήσει την ανάγνωση και να αντλήσει όχι μόνο χαρά από αυτή, αλλά και γνώση, αφού μέσα από το κείμενο το παιδί μπορεί να εξοικοιωθεί και να τελειοποιήσει αργά αλλά σταθερά γραμματικές και λεξιλογικές δομές στη μητρική και τη ξένη γλώσσα.       
(slide 3) Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στις 21 Μαρτίου μαθητές μεσαίου επιπέδου, με χαρά και ευκολία, διάβασαν ποιήματα, πασίγνωστα παγκοσμίως για την ομορφιά και τη μοναδικότητά τους.
Οι μικροί αναγνώστες όχι μόνο βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν διαπίστωσαν με τι ευχαρίστηση διαβάζεται ένα ποίημα, αλλά συζήτησαν και έβγαλαν τα δικά τους συμπεράσματα από αυτά. Περίτρανη απόδειξη τα όμορφα σχόλια που άφησαν κάτω από τα επιλεγμένα από εμάς ποιήματα στο Αγγλικό μας ιστολόγιο. Η συγγραφή σχολίων από τους μαθητές σε εκπαιδευτικά ιστολόγια του σχολείου μας ή μαθητών σε ξένες χώρες είναι μια πρακτική που εφαρμόζουμε γενικότερα, όχι μόνο στα πλαίσια του βιβλίου, αλλά και της ανάπτυξης του γραπτού λόγου και επικοινωνίας με συνομηλίκους μαθητές.
(slide 4) Στην επόμενη διαφάνεια, θα αναφερθούμε στους πολύ αγαπημένους Γάλλους φίλους μας δια ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, η συνεργασία με τους οποίους σε λίγο καιρό θα πάρει και την επίσημη σφραγίδα της Ευρωπαΐκής Ένωσης. Γίνεται αυτή την αναφορά διότι πολλές δραστηριότητες που οργανώθηκαν στο πλαίσιο αυτό είχαν άξονα το βιβλίο και μέσο την νέα τεχνολογία. 
Για αυτό το project, συνεργαζόμαστε με την καθηγήτρια Αγγλικών στη Γαλλία, Aniella Lebeau, της οποίας οι μαθητές αλληλογραφούν στα Αγγλικά με τους δικούς μας από σχεδόν όλες τις τάξεις, ανταλλάζοντας νέα και άλλες πληροφορίες σχετικά με τη χώρα και τον τρόπο ζωής του κάθε παιδιού. Επομένως, οι μαθητές και στα δυο σημεία του κόσμου εξασκούν την ξένη γλώσσα, ενώ παράλληλα μαθαίνουν να αποδέχονται και να ενδιαφέρονται για τη διαφορετικότητα
(slide 5) Οι διαδικτυακές δραστηριότητες ανάγνωσης που κάναμε μαζί με τους Γάλλους μαθητές θα εξηγηθούν παρακάτω, καθώς γίνεται αναφορά στη δουλειά κάθε τμήματος χωριστά.
(slide 6) Εδώ βλέπετε ένα δείγμα της δημιουργικότητας των μικρών αναγνωστών στη τάξη A' Junior μετά από την ανάγνωση της ιστορίας 'My Dad'. Όπως είναι φανερό, οι μικροί μαθητές κατάφεραν να οπτικοποιήσουν την ιστορία και παράλληλα να συνδυάσουν αυτή τη δημιουργική διάθεση με τη νέα γραμματική σύνταξη που είχαμε στόχο να εμπεδωθεί. 
Τέτοιου είδους εργασίες των μαθητών, αφού περνάνε από σαρωτή εγγράφων, δημοσιεύονται σε ειδική κατηγορία του Αγγλικού μας ιστολογίου. (slide 7)
(slide 8) Περνώντας στο B’ Junior, παρόμοια διαδικασία ακολουθήθηκε με την διδασκαλία ενός πολύ γνωστού παραμυθιού με μια επιπλέον πινελιά.  Στη σελίδα όπου συλλέγουμε όλες τις ηχογραφήσεις μας θα βρείτε την ηχογραφημένη ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας από μαθητές του B' Junior. 
(slide 9) Με την Α’ Class διαβάσαμε το πολύ όμορφο παιδικό παραμύθι ‘The Tiger Who Came to Tea’. Η περίληψη καθώς και γραπτή καταγραφή των σκέψεων για την ιστορία, σε συνδυασμό με τη χρήση των νέων λέξεων, ήταν η γραπτή άσκηση των μαθητών, η οποία δημοσιεύτηκε στη προαναφερθείσα κατηγορία του Αγγλικού μας ιστολογίου. (slide 10)   
(slide 11) Στην επόμενη διαφάνεια παραθέτουμε τον σύνδεσμο προς την εργασία του 10χρονου Μαρίνου η οποία έγινε μετά από διαδικτυακή έρευνα για το Λονδίνο και περιλαμβάνει από εικόνες της πόλης μέχρι τις σκέψεις του Μαρίνου για αυτή. Αυτό ήταν το επόμενο βήμα μετά την ανάγνωση μιας συναρπαστικής περιπέτειας στη πόλη αυτή μέσα στο εργαστήριο υπολογιστών, αφού ήταν το πρώτο ebook (ηλεκτρονικό βιβλίο) που διάβασαν οι μικροί μαθητές!
(slide 12) Με την καταπληκτική C’ Class δημιουργήσαμε ένα wiki (ένα άλλο είδος ιστολογίου, με απλά λόγια) ώστε να διαβάσουμε την ιστορία του Sherlock Holmes που μας πρότειναν οι φίλοι μας από τη Γαλλία και να παράγουμε εργασίες σχετικά με αυτή αποκλειστικά στο Διαδίκτυο! Οι μαθητές αποδείχθηκαν απίστευτα δημιουργικοί, αφού όχι μόνο συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν εργασίες ανά ζεύγη, αλλά άφησαν επίσης τα σχόλιά τους επάνω στο wiki
Κατά το τελικό στάδιο του διαγωνισμού ανάγνωσης, οι μαθητές μας έλυσαν τις ασκήσεις σχετικά με την ιστορία του Sherlock που μας έστειλαν οι Γάλλοι μαθητές με την προϋπόθεση ότι η μαθητική ομάδα, είτε στη Γαλλία είτε στην Ελλάδα, με τις περισσότερες σωστές απαντήσεις θα κερδίσει! 
Μπορεί οι Γάλλοι φίλοι μας να κέρδισαν τον συγκεκριμένο διαγωνισμό ανάγνωσης, αλλά οι μαθητές μας επωφελήθηκαν από την ανάγνωση της ιστορίας και την συνεργασία που ακολούθησε για να λυθούν οι ασκήσεις του διαγωνισμού. Οι ατράνταχτες αποδείξεις της καλής δουλειάς της ομάδας μας βρίσκονται στη κατηγορία ‘projects’ του wiki που βλέπετε στην οθόνη (θα χρειαστεί εγγραφή στο wiki για την πρόσβαση στον τομέα projects). (slide 13)

Συμμετοχή στον διαγωνισμό ανάγνωσης με τους φίλους
δια ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στη Γαλλία.



(slide 14) Ανάλογη δουλειά έγινε και με την D’ Class, η οποία συμπεριέλαβε την ανάγνωση διαφόρων ebooks στο wiki, όπως ‘The Giving Tree’, ‘The Little Hunters’ και ‘Matilda’ και τη συγγραφή εργασιών σε αυτό.
(slide 15) Καλά νέα έμαθαν οι μαθητές της E' Class, οι οποίοι έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό ανάγνωσης που διοργάνωσαν οι διαδικτυακοί τους φίλοι από τη Γαλλία, διάβασαν την ιστορία 'A Christmas Carol' του Charles Dickens, έλυσαν ασκήσεις που δημιουργήθηκαν από τους συμμετέχοντες μαθητές και τελικά κέρδισαν τον διαγωνισμό, απαντώντας σωστά σε 50 από τις 52 ερωτήσεις! 
(slide 16) Μπορείτε να βρείτε τις εργασίες που μας οδήγησαν στη μεγάλη νίκη διαδικτυακά. 
(slide 17) Μεταβαίνοντας στις αναρτήσεις σε ιστολόγια από μεγάλους και μικρούς μαθητές, τονίζουμε για μια ακόμα φορά τη σημασία των ιστολογίων όχι μόνο για την εξάσκηση της Αγγλικής, αλλά και για την ενίσχυση της προσωπικής έκφρασης. 
(slide 18) Στις διαφάνειες αυτές, εμπεριέχονται οι σύνδεσμοι προς blogs εφήβων ή ενηλίκων μαθητών, όπου καταγράφονται οι σκέψεις τους μετά από κάθε βιβλίο που διαβάζουν από τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας. 
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο κάθε ένας από αυτούς έχει δημιουργήσει ειδική κατηγορία κειμένων για το βιβλίο στην ιστοσελίδα του, ενώ στο wiki ενηλίκων μαθητών Proficiency (slide 19), υπάρχει καταγεγραμμένη η περίληψη κάθε κεφαλαίου του βιβλίου, με αναλυτικές περιγραφές και αφηγήσεις.  
Μια άλλη εντυπωσιακή περίπτωση που συνδυάζει βιβλίο και blogging αποτελούν οι δυο μικροί φίλοι, μαθητές Αγγλικών και bloggers, ο Γιώργος και ο Νικόλας, ηλικίας 9 χρόνων, οι οποίοι διαβάζουν πυρετωδώς ο ένας τις αναρτήσεις του άλλου και μερικές φορές επιλέγουν το βιβλίο που προτείνει ο φίλος τους. 
(slide 20) Ο Νικόλας τελευταία διαβάζει τις περιπέτειες του πόνυ Tuffy στο iPad και τις περιγράφει στο blog του. Τα ηλεκτρονικά βιβλία στο iPad είναι καταπληκτικά για μικρά παιδιά, διότι συνδυάζουν τον ήχο και μια πολύ διασκεδαστική αφήγηση με εντυπωσιακούς ήρωες και τη προβολή των λέξεων που διάβαζει ο αφηγητής σε κάθε σκηνή. 
(slide 21) Ο Γιώργος διάβασε και κατέγραψε στο ιστολόγιό του όλες τις περιπέτειες του σκύλου Floppy σε ειδικά βιβλία προσαρμοσμένα για μαθητές, καθώς και τον Δον Κιχώτη. 
(slide 22) Μπορείτε να εξερευνήσετε τους προτεινόμενους συνδέσμους.


Προβολή της ταινίας 'Matilda' με Αγγλικούς υπότιτλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails

ΓΙΑ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΑΣ

Για να αναδημοσιεύσετε την δουλειά που παράγεται στο σχολείο μας και ιδίως άρθρα για εκπαιδευτικά θέματα γραμμένα από την κ. Μαρία Μαρκάκη ή Χριστίνα Μαρκουλάκη, παρακαλείσθε να μας ενημερώσετε για την πρόθεσή σας αυτή με ένα σύντομο email στη διεύθυνση markakischool@gmail.com

Επίσης, η αναφορά στη σελίδα σας θα πρέπει να περιέχει το όνομα του σχολείου μας μαζί με σύνδεσμο προς τη δική μας σελίδα όπου είναι δημοσιευμένο το υλικό στο οποίο αναφέρεστε.

Δεν επιτρέπουμε την αναδημοσίευση φωτογραφιών από τις τάξεις μας. Υπάρχει έγγραφη συγκατάθεση των γονέων ώστε οι φωτογραφίες να βρίσκονται μόνο σε δικές μας σελίδες που έχουν καθαρά εκπαιδευτικό σκοπό.

Ευχαριστούμε πολύ για την κατανόηση.

ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ ΜΑΣ

Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

Wikispaces

ΕΙΔΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Wikispaces